Adatközpont és felhő

Office 365: hatékony munka bármikor, bárhonnan

2017-08-17

Az elmúlt években az internet és a mobil eszközök alaposan felforgatták a munka világát. Korábban az volt természetes, hogy az irodában mindenkinek asztali gépe, azon telepített irodai szoftverei voltak, és a rendszert helyben dolgozó informatikusok menedzselték. Amikor egy újabb, frissebb szoftververzió jelent meg, az telepítéssel, konfigurálással és akár betanulással – és természetesen az ehhez kapcsolódó, elkerülhetetlen költségekkel járt. Ezért is fordult gyakran elő, hogy a cégek halogatták a frissítést.

Ma már más idők járnak. Természetes, hogy latoppal, tablettel, mobiltelefonnal csatlakozunk a vállalati hálóra, bármikor és bárhonnan – irodán kívülről, vagy akár otthonról is. Mint ahogy azt is magától értetődőnek gondoljuk, hogy ilyenkor hozzáférünk az összes fontos céges információhoz, továbbá mi is meg tudjuk osztani dokumentumainkat a kollégákkal. És persze elvárjuk, hogy mindig a legfrissebb szoftver dolgozzon a kezünk alá.

Office 365: hatékony munka bármikor, bárhonnan | Invitech Solutions blog

Szoftverek a felhőben

Ezek a trendek az irodai szoftverek gyártóit is arra ösztönözték, hogy a felhő alapú megoldásokat állítsák a központba. Éppen ezért a Microsoft Office 365 termékcsaládja már régen nem csak azokat a szoftvereket jelenti, melyekkel szöveget, táblázatokat, prezentációkat szerkeszthetünk. Ehelyett egy-egy komplex megoldást kapunk a kezünkbe, ami támogatja a mobilitást, a megosztást, az együttműködést, a kommunikációt és persze a szoftverfrissítést is.

Mindennek az alapját továbbra is a megszokott és nélkülözhetetlen irodai szoftverek képezik, mint a Word, az Excel, a PowerPoint, az Outlook, a OneNote, a Publisher, vagy a Skype. Csakhogy ezeket ma már nem csak egy, hanem akár 5 gépre is telepíthetjük, köztük akár iOS vagy Android rendszerű tabletre vagy mobilra is. Sőt, a szoftvereknek online verziója is létezik, vagyis egy böngésző segítségével akkor is használhatjuk őket, ha nincsenek telepítve az eszközünkre, vagy csak egy kölcsönkapott gépen dolgozunk.

Újfajta munkamódszerek

A SharePointnak és a OneDrive-nak köszönhetően a saját gépünkre mentett fájlokat automatikusan szinkronizálhatjuk vagy elmenthetjük a felhőbe. Ez nem csak biztonságot ad, de így egyúttal megoszthatjuk fájljainkat a kollégáinkkal, sőt, akár közösen, egyszerre is dolgozhatunk ugyanazon a dokumentumon.

Az Exchange segítségével biztonságosan levelezhetünk, a Skype kétszemélyes vagy csoportos hang-és videóhívásainak, illetve a képernyőmegosztásnak köszönhetően nem kell feltétlenül személyesen találkozni ahhoz, hogy megbeszéléseket tartsunk. A Yammer használatával pedig nagyon hasonló módon kommunikálhatunk munkatársainkkal, mintha a Facebookot használnánk.

Az Office 365 további előnye, hogy a Microsoft folyamatosan frissíti, illetve fejleszti szoftvereit, amelyek így időről időre új funkciókkal, szolgáltatásokkal bővülnek. Ezekről a változásokról természetesen értesítést kapunk.

A teljes szolgáltatáscsomag minden eleme azt a célt szolgálja, hogy minél egyszerűbben, gyorsabban, hatékonyabban tudjunk dolgozni, bármikor és bárhonnan hozzáférve a céges erőforrásokhoz és információkhoz. Mindezt beruházás nélkül, kiszámítható havidíjért kapjuk - úgy, hogy még a karbantartás és frissítés számos gondját is leveszik a vállunkról.

Könnyű belátni, hogy ez a lehetőség egy teljesen új munkastílust teremt, az Office 365-nek köszönhetően másképp, sokkal rugalmasabban és hatékonyabban dolgozhatunk, mint amihez az elmúlt évtizedekben hozzászokhattunk. Mivel egy világméretű trendről van szó, előbb vagy utóbb minden cég a felhőbe fog költözni. Aki gyorsan áll át, versenyelőnyre tehet szert, aki pedig késlekedik, az bizony lemarad. Tehát nem az a kérdés, hogy érdemes-e átállni, hanem csak az, hogy mikor.

Érdekesnek találta a bejegyzést? Értesüljön rendszeresen aktuális tartalmainkról, kövessen bennünket a LinkedIn csatornánkon és Facebook oldalunkon!