Munkakörnyezet modernizálása egységes kommunikációval

Vállalati kommunikációs csatornák közös platformra terelése

Ahogy a kommunikációs csatornák száma folyamatosan bővül, egyre nehezebb hatékonyan és egységesen kezelni őket. Erre kínálnak megoldást a UC (Unified Communications) és UCC (Unified Communications and Collaboration) rendszerek, amelyek egy közös platformra terelnek több vállalati kommunikációs csatornát. A megoldásnak köszönhetően bővül a funkcionalitás, sikeresebb lesz az információáramlás, csökkennek a költségek - nem is beszélve a pozitív hatásként szintén jelentkező új típusú kommunikációs kultúra kialakulásáról.

Azt gondolhatnánk, jó dolog, hogy sok különféle kommunikációs csatorna létezik, mert így kedvünkre választhatunk közülük nekünk megfelelőt. Miért is kellene egységesíteni őket?

Mint tudjuk, jóból is megárt a sok. Munka közben a legtöbben megtapasztaltuk már, hogy a sok párhuzamos csatorna kezelése – az asztali és mobiltelefontól kezdve, az emailezésen és chaten át a videókonferenciákig – megterhelő tud lenni. A felületek bőséges kínálata könnyen az információáramlás, a felhasználói élmény és végső soron a munkavégzés rovására mehet.

Mit takar a Unified Communications?

Az egységes kommunikáció (UC - Unified Communications) azt jelenti, hogy mind a telefonhívásokat, mind a különféle multimédiás üzeneteket összekötjük, majd az üzenetmenedzsment funkcióival kontrollálva létrehozunk belőlük egy felhő alapú, közös platformot. Így kollégáink bárhonnan, bármikor elérik az egységes kommunikáció felületét, ezáltal hatékonyabbá és egyszerűbbé válik az információ áramlása és megosztása. Ez a technológia nemcsak rendet tesz, hanem fejleszti a cég kommunikációs képességeit is. Ennek köszönhető, hogy az egységes kommunikáció sikeres, hatékony és gazdaságos megoldás.

Munkakörnyezet modernizálása egységes kommunikációval | Invitech Solutions blog

Hatékonyságnövelés a Unified Communications segítségével

Jó példa a rendszer működésére a webkonferencia. Sokan azt gondolják, hogy a webkonferencia megegyezik a videókonferenciával, pedig a különbség jól megmutatja az egységes kommunikációban és együttműködésben rejlő lehetőséget. A videókonferencia valójában annyival nyújt többet, mint egy telefonhívás, hogy beszélgetés közben látjuk a partnerünket. A webkonferencia ennél jóval többet tud: a résztvevők nem csak egymást nézhetik, de követhetik a szóban forgó prezentációt, diagramokat, vagy akár közösen szerkeszthetnek dokumentumokat, közben külön chatablakban feltehetők a kérdések, de akár szavazhatnak is egy-egy eldöntendő ügyben.

Gondoljunk bele egy hétköznapi munkahelyi helyzetbe! A grafikus fájlmegosztó szolgáltatással átküldi a nagyméretű nyomdai fájlt, amit a kreatív igazgatónak jóvá kell hagynia. Erről email-értesítést küld a rendszer, de a kolléga telefonon is jelzi az asszisztensnek, nehogy elkerülje a figyelmét. Ő szól az igazgatónak, aki javítást kér, amiről szintén emailt küld, és ha a feladat bonyolult, lehet még több kör is ebből. Nos, egy UC-platformon erre nincsen szükség: alapfunkció, hogy a különféle dokumentumok távolról szerkeszthetők, a módosítások visszakövethetők, a fájl tárolása és elérése pedig online, végig a felhőben történik, nem kell küldözgetni sehová.

A hagyományos kommunikációs csatornákkal szemben szintén előnyt jelent a UC rendszer jelenlét-érzékelő funkciója. Nem csak azt látjuk, hogy elérhető -e a kolléga, vagy olvasta -e az üzenetet, amit küldtünk neki. Azt is jelzi a program, ha a munkatársunk éppen mással beszél telefonon, webkonferencián vesz részt, vagy éppen ebédel. Így pedig kiválasztható, hol és mikor érdemes őt keresni. És persze a rendszer arra is képes, hogy figyelmeztessen bennünket, ha az illető visszatért az ebédszünetről és újra elérhető.

A Unified Communications költségcsökkentő ereje

Egy UC&UCC platform bevezetésével a kommunikációs kiadások csökkennek, de személyes megbeszélések helyett korszerű webkonferenciák tartásával akár az utazási költségek is jelentősen mérsékelhetők. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a unified communications megoldások segítségével az idesorolható költségeknek átlagosan legalább 20-30 százaléka megtakarítható. A nagyon sok telephellyel rendelkező, szigetszerű rendszerben működő társaságok esetén ez a hányad akár jóval nagyobb is lehet.

Hasonló megoldások korábban is léteztek, de a nagy cégek privilégiumát képezték. Ennek anyagi és műszaki okai is voltak. Ma már az egységes kommunikációs megoldások elérhetők és megfizethetők kis- és középvállalatok számára is. Ahogy a korszerű infokommunikációs fejlesztéseknél lenni szokott, a megoldások idővel “demokratizálódnak”.

Egy ilyen platform ma már gyakorlatilag beruházás nélkül, havi díjas konstrukcióban igénybe vehető, a költségek pedig előre, pontosan kalkulálhatók. Az egységes kommunikáció terén sokféle megoldás és funkcionalitás közül választhatnak a vállalkozások, amiket ezután az igényeiknek megfelelően cégre lehet szabni.

A bejegyzés létrejöttében partnerünk a 24.hu Üzleti tippek.