{{ getCount }}
Ajánlatkérés
LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA
{{ product.title }} +

{{ msg}}

Közmű - Energetika

Dunamenti Erőmű Zrt.

A százhalombattai Dunamenti Erőmű fő tevékenysége a villamosenergia-termelés, 794 megawattos összteljesítményével a magyar villamosenergia-rendszer legnagyobb gáztüzelésű erőműve. Szükség esetén azonnal indítható blokkjaival és elismert technológiai megbízhatóságával aktív szereplője hazánk villamosenergia-termelési és energiakereskedelmi piacának. A 2018-ban több mint 35 millárd forint nettó árbevételű cég jelenleg 62 főt foglalkoztat.
Az Invitech széleskörű szolgáltatásokat nyújt az erőmű számára, ezek szinte a teljes irodai informatikára kiterjednek.

Kihívás

A MET Holding tagjaként működő MET Asset Management AG, többségi tulajdonosként folyamatosan fejleszti és modernizálja az erőmű infrastruktúráját, így az infokommunikációs eszközök üzemeltetésének szinte teljeskörű kiszervezéséhez egy professzionális és rugalmas partnert keresett. Az erőműi környezet egy különösen speciális rendszer, ahol rendkívül fontos a folyamatok pontos ismerete, a gyors helyzetfelismerési és beavatkozási képesség. Ennek megfelelően, a leendő szolgáltató felé támasztott elvárások közé tartozott a magas felkészültség, a precíz munkavégzés, a felmerülő igényekre, esetleges problémákra való gyors megoldásszállítás (incidens bekövetkezte esetén minden esetben 60 percen belül), valamint a társaság több mint 50 munkaállomásának kifogástalan üzemeltetése.

 

Megoldás

Az Invitech már korábban a MET-csoport IT-infrastruktúra szolgáltatója volt, a Dunamenti Erőmű Zrt. megvásárlását követően pedig kézenfekvőnek látszott az újabb együttműködés, hiszen különösen elégedettek voltak a szolgáltatóval. A partnerség során lényegében a teljes irodai informatika (helpdesk-, desktop-, LAN-, infrastruktúra- és ipari PC-üzemeltetés, valamint O365 exchange, IPVPN, MLLI, ADSL és analóg hanggal kapcsolatos szolgáltatások) üzemeltetése az Invitech feladata lett. Az két társaság együttműködése pedig évek óta kiváló.

ALTEO Nyrt.: növekedésre hangolva

Komoly elvárások, összetett feladatok
 
A Sinergy 2015-ben történő akvizíciója után szükségessé vált a két különböző informatikai háttér összehangolása, valamint a telephelyek közötti összeköttetés megvalósítása. Ehhez olyan infokommunikációs szolgáltatóra volt szükség, amely az irodai és üzletviteli támogató megoldásokat stabilan és ügyfélre szabottan, egy kézből biztosítja, valamint képes a legösszetettebb rendszerek kiszolgálására is. További fontos elvárás volt a rövid kivitelezési határidő, valamint az üzletmenet folytonosságának biztosítása a fúzió ideje alatt. A feladat jelentőségét tovább növelte, hogy nem egy szokványos irodai megoldás szállítására, hanem rendkívül magas megbízhatóságú, az energetikában elvárt üzemkészséget is garantálni képes rendszer megvalósítására volt szükség. Emellett elvárás volt az is, hogy az ALTEO Nyrt. jövőbeni változásaihoz, fejlődéséhez igazodó, rugalmas és jól skálázható informatikai környezetet alakítson ki a szolgáltató. Az Invitech széles körű szolgáltatás-portfóliójával, hasonló volumenű projektekben szerzett jelentős szakmai tapasztalatával optimális választásnak bizonyult.

„Az ALTEO Nyrt-től, mint tőzsdén jegyzett energetikai cégtől, a transzparencia mellett, a hatékony működést is elvárják a befektetők. Ugyanezt várja el a vállalat partnereitől is, kiváltképp, ha olyan stratégiai fontosságú területekért felelnek, mint az informatika, hiszen az energetikai rendszerek hatékony működtetése ma már elképzelhetetlen korszerű informatikai és telekommunikációs háttér nélkül. Elég csak az olyan összetett létesítmények kiszolgálására gondolni, mint az erőművek vagy a szabályozó központok. A Sinergy portfoliójának integrálásához elengedhetetlen volt a két vállalat tökéletes informatikai összehangolása és továbbfejlesztése. Ezért úgy döntöttünk, hogy teljes körű IT-outsourcing keretében mindent egy kézből veszünk igénybe rugalmasan skálázható, költséghatékony szolgáltatás formájában. Az Invitech adatközponti kompetenciája pedig meggyőzött minket arról, hogy szervereinket is a szolgáltató Kozma utcai adatközpontjába költöztessük, amely megfelel a legmagasabb szintű biztonsági követelményeknek” – nyilatkozta ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója.

Az IT-feladatok kiszervezése növeli a rugalmasságot

Az ALTEO-t kiszolgáló új informatikai rendszer kialakítása csupán néhány hónapot vett igénybe. Az Invitech a teljes projekt vezetéséért, tervezéséért, megvalósításáért és a minőségbiztosításért is felelt, amely magában foglalta a teljes körű informatikai felmérést, a szükséges hálózatok kialakítását, valamint a meglévő rendszerekkel párhuzamosan az új megoldások bevezetését. A 2015-ben indult együttműködés keretében, az Invitech az ALTEO 12 telephelyén található közel 200 munkaállomás biztonságos működéséért felel. A megbízás magában foglalja a szükséges informatikai eszközök és alkalmazások biztosítását is, a laptopoktól a nyomtatókon át az irodai és ügyviteli szoftverekig. Ennek a szolgáltatásnak a kiszervezése azért is előnyös az energetikai vállalat számára, mert így hosszú távon is egy rugalmasan bővíthető informatikai háttér segíti munkáját a további növekedéshez.

 

MOL

A MOL Csoport tagjai számára nyújtandó teljes körű informatikai szolgáltatás felelőseként, a MOL Magyarország Informatikai Szolgáltató Kft. már hosszú ideje bízik szakértelmünkben. Többek között a helyi, illetve a töltőállomás-hálózati támogatás és üzemeltetés kapcsán is hozzánk fordultak.

Közép-Kelet Európában a legnagyobbak közt

A MOL Magyarország vállalatcsoport egy integrált olaj-, gáz- és petrolkémiai csoport, amely négy országban van jelen, székhelye Budapest. Upstream és downstream tevékenységet folytat, nagyobb finomítói és petrolkémiai egységei Százhalombattán, Tiszaújvárosban és Zalaegerszegen találhatóak. A cég Romániában, Szerbiában és Szlovéniában is aktív. A MOL Magyarország, mint zászlóshajó-szervezet a nemzetközi MOL Csoport tagja, amely nagyméretű, koncentrált nemzetközi kutatási és termelési portfólióval rendelkezik, és az egyik legnagyobb vállalat Közép-Kelet Európában. A MOL Magyarország Informatikai Szolgáltató Kft. (MIS Kft.) pedig 2015-ben jött létre azzal a céllal, hogy a MOL Csoport tagjainak teljes körű informatikai szolgáltatást nyújtson. A 2018-ban több mint három milliárd forint árbevételt jegyző társaság egy telephellyel és hat fiókteleppel rendelkezik, munkatársai száma meghaladja a 200-at.

Ügyfélközpontú hozzáállás

A MOL Magyarország Informatikai Szolgáltató Kft. már hosszabb ideje dolgozik együtt az Invitech-el az infokommunikációs technológia különböző területein. A két cég állandó szolgáltatási szerződésben áll egymással. A MOL helyi, illetve töltőállomás-hálózati támogatás és üzemeltetés kapcsán kereste meg ismét az Invitech-et. A megbízás a társaság mobil-, desktop-, notebook- és network környezetének hosszú távú háttértámogatására is kiterjed. Szakembereinek tapasztalata, az optimális ár, a már korábbiakban is tapasztalt professzionális hozzáállás, illetve az Invitech ügyfélközpontúsága révén esett a választás a cégre. Az átállás rövid időn belül megvalósult, az üzemeltetés minősége pedig az eddig megszokotthoz hasonlóan továbbra is kiváló.

 

Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.: egyedi igények, egyedüli megoldás

Ahol több kell, mint a hagyományos megoldás
 
A Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. az Észak-alföldi régió és egyben Magyarország egyik legjelentősebb víziközmű-szolgáltatója, amely három nagy állami tulajdonú regionális- és több települési rendszer üzemeltetésével, közel 600 000 lakos ivóvíz ellátásáról gondoskodik. A társaság mintegy öt éve ügyfele az Invitech-nek, közműszolgáltatóként pedig számos, professzionális odafigyelést igénylő informatikai és telekommunikációs megoldást vesz igénybe.

A társaság egyik telephelyén, Törökszentmiklós közelében, de a lakott területektől távol eső szennyvíztelepen szükségessé vált egy stabil, nagy sávszélességű internetkapcsolat kialakítása az objektum állandó megfigyeléséhez. A létesítmény földrajzi elhelyezkedése miatt a hagyományos megoldások nem jöhettek szóba, az új vezeték kiépítése pedig nem lett volna rentábilis. A mobilinternetnél viszont megbízhatóbb, stabilabb összeköttetést igényelt a társaság számára szükséges szolgáltatás.

IP-alapú hálózat intelligens kamerarendszerhez

A speciális igények miatt került előtérbe az Invitech egyik rendkívül megbízható, innovatív rendszere. Az „integrált wifi és kamera” szolgáltatás pont az ilyen földrajzi adottságokkal rendelkező, a lakott területektől távolabb eső, gyengébb lefedettségű helyszínek számára jelent megoldást, és ebben a kategóriában egyedüli termék a piacon. Az itt kialakított technológia az internetkapcsolat biztosításán túl, nagy fényérzékenységű, HD-felbontású IP-kamerák üzemeltetésére is alkalmas, ezáltal lehetővé vált a valós idejű streaming szolgáltatás biztosítása is. A létesítmény dolgozói pedig már a tesztidőszak után pozitív tapasztalatokról számolhattak be a fejlesztés kapcsán.

Széchenyi logo