{{ getCount}}
LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA
{{ product.title }} +

{{ msg}}

A KÖBE számára szakszerű informatikai hátteret biztosít az Invitech
 
A KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület hazánk legnagyobb magyar tulajdonú, nem életbiztosítója. A vállalat 1996-os alapítása óta töretlenül fejlődik, és mostanra a hazai biztosítási piac meghatározó szereplőjévé vált 8 telephellyel rendelkezik, bevétele a 10 milliárd forintot is meghaladja, ügyfelei száma pedig eléri a 180 ezret. A már több mint 20 éve fennálló társaság számára mindig is ügyfelei elégedettsége volt a legfontosabb cél, amihez az elmúlt 6 évben az Invitech nyújt professzionális segítséget megbízható IT partnerként.

KÖBE, a legbiztosabb döntés
A KÖBE lakossági területen személyes igényekre szabott biztosítási megoldásokat kínál, legyen szó otthon, jármű, vagy épp egyedi élethelyzetek biztosításáról. Természetesen számos lehetőség áll a vállalati ügyfelek rendelkezésére is, akik a széleskörű egyedi és flotta-járműbiztosításokon túlmenően vállalati vagyon-, illetve csoportos személybiztosításokat is köthetnek. Az egyesület 2011 óta a MagyarBrands cím folyamatos elnyerésével immáron ötszörösen is elismertté vált a hazai márkák közt, a Superbrands és Business Superbrands 2015-ös ismételt elnyerésével pedig a KÖBE 2014 után újra az egyetlen olyan hazai biztosítóvá vált, amely a MagyarBrands mellett mindkét Superbrands díjat is birtokolja. Egy biztos, rengeteg információ áll rendelkezésére annak, aki a KÖBE széleskörű szolgáltatásai közül szeretné kiválasztani a számára legmegfelelőbbet, azonban keveset tudunk arról, hogy milyen IT háttér szükséges a cég megbízható működéséhez.

Stabilitás, megbízhatóság – közös alapok

A kimagasló eredményekhez olyan partnerre van szükség, aki tökéletes hátteret teremt a kiegyensúlyozott fejlődésre. A biztosítócég IT partnerének kiválasztásában a megbízhatóság, rugalmasság, stabilitás játszotta a fő szerepet. Mivel az Invitech ugyanezeket az elveket vallja, a közös alapból gyümölcsöző kapcsolat lett.

„A korábbi közös tapasztalatok alapján döntöttünk az ICT megoldásokat kínáló hazai szolgáltató mellett. Az Invitech-hel való kapcsolatunk régre nyúlik vissza, és folyamatosan, lépésről-lépésre érte el azt a volument, ahol az együttműködésben jelen pillanatban tartunk. Az Invitech nagyon rugalmas, és hasonlóan fontosnak tartjuk az ügyféligények feltárását, azok pontos megfogalmazását is.” – osztotta meg Mede Béla, a KÖBE informatikai igazgatója.

Középpontban az ügyféligények

A KÖBE nemcsak a biztosítási portfóliókat törekszik ügyfeleik igényeire szabni, hanem működési folyamataik kialakításakor is ez a fő szempont. Ennek megfelelően, az elmúlt években jelentős beruházást hajtottak végre, hogy a legmodernebb technológiájú adminisztrációs és informatikai háttérrel állhassanak az ügyfelek rendelkezésére. Ehhez pedig az Invitech ad szakszerű segítséget, kommunikációs és adatközponti szolgáltatások formájában, amely a jövőben is folyamatosan garantálni tudja a biztosító társaság zavartalan működését.

„A Kozma utcai adatközpontba való költözéssel a KÖBE szolgáltatás formájában olyan minőségű és magas fokú rendelkezésre állást vásárolt meg, amelyet beruházás formájában nem lett volna lehetősége – és értelmetlen is lett volna - megvalósítania. Emellett az informatikai infrastruktúra átalakítása megfelelő alapot biztosít ahhoz, hogy a kolokációval, azaz az adatközpontban történő szerverelhelyezéssel járó költségekre fedezetet nyújtson” – foglalta össze az Invitech-el való együttműködés legnagyobb előnyét Mede Béla informatikai igazgató.

 
Az Erste Bank Hungary Zrt. 124 fiókján, valamint 400 bankjegykiadó automatáján keresztül szolgálja ki ügyfeleit Magyarországon. A bank leányvállalataival együtt a pénzügyi szolgáltatások teljes skáláját lefedi, ideértve a betétek, a befektetések, a hitelek, a tanácsadói szolgáltatások, továbbá a lízing körét. Az ügyfélszám, valamint a fiókok és ATM-ek mennyiségét tekintve a társaság a magyar bankpiac három legnagyobb szereplője közé tartozik.

 

Az Erste Bank Hungary Zrt. adatközpont telepítése céljából keresett olyan informatikai szolgáltatót, amely biztosítani tudja a dedikált, ketreces, azaz egy szerverparkon belül fizikailag is jól elkülönített szerver-elhelyezést, a teljes adatvagyon biztosítását, valamint az EMC, vagyis az elektromágneses zavarás elleni védelmet. Az ehhez szükséges adatpark területe mindössze két hónap alatt készült el, beleértve a szervergépek üzemeltetéséhez szükséges teljes optikai- és rézhálózat kiépítését is.

A költöztetés egy mintegy 30 fős, az ilyen berendezések mozgatásában jártas csapat részvételével, 24 órán belül lezajlott, mégpedig úgy, hogy az Invitech minden különleges biztonsági követelményt maximálisan teljesített. A megoldásszállítóval szemben további fontos kritérium volt az erős szolgáltatói redundancia, valamint a magas színvonalú géptermi szolgáltatás biztosítása is. Az Invitech az üzembe helyezés óta is a legmagasabb nemzetközi sztenderdeknek megfelelő szolgáltatásminőséget nyújtja partnerének.

Az Erste Bank és az Invitech kapcsolata nem új keletű, a bank volt az első pénzintézet Magyarországon, amely ingyenes wifi-t biztosított összes fiókjában ügyfeleinek. Az ehhez szükséges wifi eszközöket, azok üzemeltetését, és a szélessávú internetkapcsolatot pedig szintén az Invitech szolgáltatja.

 

Speciális IT igények a bankszektorban

A pénzügyi szektor szereplőinek kulcsfontosságú az infokommunikációs rendszerek megbízható működése, ezen belül az IT-biztonság, illetve a redundancia, amelynek köszönhetően váratlan szolgáltatás-kiesés esetén is biztosítható az üzletfolytonosság. Az utóbbi években folyamatosan nő a bizalom az olyan informatikai szolgáltatók iránt, akik a legmagasabb szintű biztonsági követelményeknek is megfelelő körülményeket tudják garantálni megbízójuknak. Így nem meglepő, hogy egyre több bank külső szerverteremben helyezi el tartalék-adatközpontját, lényegében adatvagyonát. A Budapest Bank is így járt el, és a pénzintézet rendkívül szigorú előírásainak az Invitech felelt meg a legjobban.

„Egy bank működésének alapja a stabil, megbízható informatikai infrastruktúra. A 2014 decemberében kiírt tenderünk során is ez volt az egyik legfontosabb szempont, amellett, hogy a szolgáltatónak a kiírásban szereplő nemzetközi elvárásoknak is meg kellett felelnie. A megbízást végül az Invitel, az Invitech jogelődje nyerte el, mivel a tenderen mind szakmailag, mind a kivitelezési képességét tekintve teljesítette az elvárásokat. Nagyon örülök, hogy egy olyan adatközpontot sikerült kialakítanunk, amely minden tekintetben megfelel az elvárt biztonsági követelményeknek és stabil alapja a Budapest Bank üzletmenetének” – foglalta össze indokait Kelemen Bálint, a Budapest Bank IT igazgatója a pénzintézet tartalék-adatközpontjának kijelölése kapcsán.

Egyedi, különleges elvárásoknak is megfelel a szerverterem

Az Invitech 2015 második felére alakította ki a Budapest Bank számára azt a termet, amelyet egészen az alapoktól kezdve úgy épített ki, hogy az megfeleljen a legmagasabb, nemzetközi szintű sztenderdeknek. Ennek megfelelően többek között az energiahatékonysági elvárások is kiemelt figyelmet kaptak. A szerverközpont energiaellátását és a speciális klímarendszerrel megoldott hűtését több forrásból, illetve kellő tartalékkal biztosítják a szakemberek. Az Invitech adatközpontjának megbízhatóságára jellemző, hogy 2009-es megnyitása óta a létesítményben ügyfeleket érintő alap infrastrukturális szolgáltatás-kiesés nem volt.

A több száz számítástechnikai eszköz számára kialakított terem 4 hónap alatt készült el, a teljes gépterem költöztetése pedig 24 óra alatt zajlott le különleges biztonsági intézkedések mellett, az Invitech aktív közreműködésével. A szervereket és az eszközöket egy több mint 60 fős csapat 7 fordulóban költöztette, 3 nagykapacitású tehergépjárművel. A szállításnál számos egyedi követelmény merült fel, volt olyan gyártó, aki az adott eszköz szállítási dőlésszögét is előírta. A költözéssel egy időben kiépült a gépterem teljes, 14 kilométeres réz- és optikai hálózata is. Az Invitech szakemberei nagy rutinnal kezelik a speciális igényű adatközpontok kialakításával és a szerverek átköltöztetésével kapcsolatos feladatokat is, és immár nehezen képzelhető el olyan elvárás, amelynek a társaság ne tudna maximálisan eleget tenni.