Újgenerációs problémamegoldás

Nincs egyszerű helyzetben az ipari környezetben használt hordozható eszközök üzemeltetéséért felelős IT-csapat, hiszen a váratlanul bekövetkező problémákból fakadó állásidő forintokban mérhető kiesést okoz, nem beszélve a hibás eszköz eljuttatásának mizériájáról.

Egy hatékony MDM megoldás azonban elejét veszi a felsoroltaknak. Állásidő minimalizálás, valós idejű beavatkozás, távoli problémamegoldás bárhol és bármikor, értékteremtésre fordítható megspórolt idő és energia – a SOTI új funkciója, az Xsight, az ipari környezetben használt hordozható eszközökkel kapcsolatos hibák távoli elhárításában, és a menedzselést végző csapatnak segít nagyot.

A mobile device management (MDM) megoldás már gyakran használt szoftver a vállalkozások és nagyvállalatok irodai környezetében . Kelendősége nem véletlen, hiszen lehetővé teszi azt, hogy az irodában használt mobileszközök, táblagépek, távolról menedzselhetővé váljanak. De mi a helyzet a „terepen”, a jól meghatározott feladatra használt speciális tábalgépek és telefonok esetére, amikoris sokkal nagyobb kontrollra lehet szükség? Az Invitech portfóliójában található MDM szolgáltatás kifejezetten az ipari környezetben használt eszközök távoli menedzselését teszi lehetővé, új funkciója pedig sokkal hatékonyabbá teszi azt. De mit takar az ipari környezet és az arra specializálódott MDM?

Tipikus use case az ipari környezetben történő MDM felhasználásra a vasút, ahol például a gépész a meghibásodott szerelvényt vizsgálva meghatározott adatokat vezet fel az alkalmazásba. Az adatok eljutnak a központi rendszerbe, ahol később feldolgozásra kerülnek. Ugyanakkor, ha a szerelvény felmérése közben a tablet leáll, nem kapcsol be, lefagy, a mobileszköz központi konfigurálása azonnal elérhetővé válik az eszközök menedzseléséért felelős csapatnak, anélkül, hogy azt el kellene juttatni a központba.

Azok az iparágak és munkaterületek sorolhatók az ipari környezetbe, ahol a hordozható eszközök, táblagépek, okosleolvasók, a „terepen” kerülnek használatba, mint például a szállítmányozás, a közműszolgáltatások egy része vagy a közlekedés. Az ipari környezetre fókuszáló MDM megoldással az eszközök távolról konfigurálhatók, nyilvántarthatók, hibakeresés futtatható rajtuk, és csak az adott feladat elvégzéséhez szükséges funkciókat teszik elérhetővé (a munkához szükséges alkalmazásokon túl mást nem futtatnak).

Egy új funkció, megszámlálhatatlan könnyítés

A terepen használt mobileszközök váratlan leállása nemcsak sokba kerül a szervezetnek, hanem elégedetlen ügyfeleket és frusztrált munkavállalókat eredményez. A távoli diagnosztika, a SOTI új funkciója, az Xsight azonban segéd kezet nyújt a bajban.

Az új funkció olyan helpdesk rendszerként, ügyfélszolgálatként működik, ami az IT-adminisztrátorok számára is egyszerűen kezelhető információkat tartalmaz, és így tehermentesíthetők a menedzselésért felelős vezetők és az IT is. A rendelkezésre álló felületen az IT-adminisztrátor könnyen el tud igazodni, a rendelkezésre álló adatokból pedig képes diagnosztizálni, és megoldani a problémát: ha szükséges újraindítást, frissítést kér az eszközre, ellenőrzi a futó programokat, amelyek túl nagy adatforgalmat generálnak és merítik az akkumulátort, ha pedig szükséges, akkor beavatkozik és a képernyő átvétele mellett az eszközön lévő fizikai gombokat is tudja használni. A funkció lehetővé teszi a proaktív beavatkozást, így a leállások elkerülhetővé válnak, mert a folyamatosan gyűjtött adatokból, statisztikákból előre jelezhetővé válik – már azelőtt, hogy a felhasználónál megjelenne a probléma.

Ami a képernyő kontrolljának átvételét illeti, kifejezetten hasznos funkció, hiszen sok esetben a felhasználó laikusként nem tudja pontosan megfogalmazni, hogy mi a probléma. A support, azonban a megoldásnak köszönhetően látja, hogy mi zajlik az eszközön, így pontos képet kap arról, hogy mi a hiba forrása. Erről videofelvételt tud készíteni, amit a bejelentési ticket-hez csatolható, így a problémával foglakozó összes IT-adminisztrátor ugyanabból az információból tud dolgozni.

Abban az esetben, ha az eszköz eltűnt, az ügyfélszolgálat a legutolsó helyadat illetve, az utolsó csatlakozott Wi-Fi hálózat alapján be tudja azt lokálni.

Az IT- adminisztrátor emellett nyomon tudja követni az eszköz állapotát is, és a riporting felületen rögzíteni tudja, ha javításra van szükség. Az eszközök élettartama ezzel nagyban megnövelhető, jó példa erre az akkumulátor élethossza, amit nagyban befolyásol a felhasználó eszközhasználata. A support itt is be tud avatkozni és figyelmezteti a felhasználót az akkumulátor-barát eszközhasználatra. Összességét tekintve az Xsight még szélesebb rálátást ad az eszközökre és konkrétabb megoldásokat az eszközfelhasználásra.

A távoli mobileszköz-menedzsment előnyei

Az eszközök hatékony távoli menedzselése egyrészt azért kulcsfontosságú, mert az üzletmenetfolytonosság fenntartásának szerves részét képezi. Ami még nagyon ígéretes a mobil eszközmenedzsment bevezetésével, az a felszabaduló idő és energia, amit az informatikusok, üzemeltetők, mérnökök a valós értékteremtésre tudnak fordítani.

Elvégre a tucatnyi vagy akár több száz céges mobileszköz egyenként történő beállítása, konfigurálása, az alkalmazások feltelepítése, a jogosultságok kezelése, a frissítések és biztonsági szolgáltatások kezelése több munkanapot is igénybe vehet. Ezzel szemben az MDM szolgáltatás egy száz elemű eszközparknál mindezt néhány percre redukálja. A szolgáltatás jó megoldás akkor is, ha a céges adatok biztonságának maximalizálása is célkitűzés, ugyanis az MDM szolgáltatáson keresztül egyes rendszerfunkciók korlátozhatóvá válnak.

Összefoglalva a SOTI Xsight előnyei a vállalat és az üzemeltetés számára a következők:

  • Fokozódó IT-biztonság.
  • Rövidebb telepítési idő.
  • Hatékonyabb eszköz- és alkalmazás-menedzsment.
  • Nagyobb hatékonyság a naprakész információk rendelkezésre állásával.
  • Csökkenő üzemeltetési költség.
  • Azonnali beavatkozás és hibaelhárítás.
  • Proaktív problémamegoldás és mobileszköz-menedzselés.
  • Felszabaduló IT-kapacitások, amelyek értékteremtésre allokálhatók.
  • Kontroll az eszközön futó alkalmazások felett.
  • Az eszköz javításával járó logisztika elkerülése.