Az Invitel felpörgeti üzleti stratégiáját

Újabb fejlesztéseket jelent be a társaság

 

Budaörs, 2015. május 7.

 

Az újrafogalmazott vállalati stratégia eredményeként az Invitel az elmúlt két évben megduplázta árbevételét a lakossági televíziós-, és az üzleti ICT-szolgáltatások értékesítése területén egyaránt. A társaság a lakossági üzletágban néhány hónapon belül félmillió fölé növeli a nagy sávszélességű technológiával lefedett háztartások számát. A cég a vállalati üzletágban pedig átfogó beruházási programot indít a legkorszerűbb infokommunikációs szolgáltatások teljes körű biztosítása érdekében. A fejlesztésekre az Invitel még az idén több milliárd forintot fordít. 2015-ben a lakossági szolgáltatások középpontjába még inkább a korszerű televíziózás – ezen belül a minőségi és személyre szabható tartalom nyújtása – kerül. A vállalati üzletág a jövőben három pillérre, az IP-centrikus szolgáltatásokra, a felhőalapú infokommunikációs megoldásokra, valamint a digitális, internetes platformon egységesített kommunikációs csatornákra és funkciókra fókuszál.

„A 2012-ben meghatározott új üzleti stratégia sikeresnek bizonyult, amit a piacon elfoglalt pozíciónk mellett eredményeink is igazolnak: az Invitel két év alatt megduplázta árbevételét mindkét, fókuszterületnek kijelölt szegmensben, az üzleti ICT-, valamint a lakossági TV-szolgáltatások értékesítése területén. Piaci pozíciónk további erősítése érdekében felgyorsítjuk és teljessé tesszük ennek a stratégiának a megvalósítását” – mondta David Blunck, az Invitel vezérigazgatója.

 

Újabb nagyszabású fejlesztések a lakossági és vállalati üzletágban

A 2012-ben bejelentett program keretében idén is folytatódnak a fejlesztések az Invitelnél. A vállalat szolgáltatási területén még ez évben további, mintegy 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a gyors internetet, valamint a minőségi, interaktív TV-szolgáltatásokat, és 2015 augusztusára már több mint félmillió háztartást ér el nagysebességű internet-hozzáférést lehetővé tevő technológiával.

A vállalat emellett több mint egymilliárd forint értékű, átfogó fejlesztési programot indít, melynek keretében meglévő optikai gerinchálózatára építve még az idén országszerte újabb 12 településen, 120 gerinchálózati végponton teszi elérhetővé a klasszikus bérelt vonali hálózat legújabb generációs változatát, a Carrier Ethernet technológiát. A fejlesztési program keretében fokozatosan az ország teljes területén, 650 helyszínen lesz elérhető ez a legmagasabb szintű üzleti igényeket is kiszolgálni képes infrastruktúra. A vezeték nélküli megoldások a modern távközlési hálózatok kialakításában is fontos szerepet játszanak, ezért az Invitel a legutóbbi időszakban, 2015 márciusáig újabb hét mikrohullámú bázisállomást épített ki Budapest és a nagyvárosok vállalkozásokkal sűrűn benépesült területeinek lefedése érdekében. A hálózati beruházások folytatásaként a társaság az év végéig további 16 településen létesít új mikrohullámú bázisállomásokat. E fejlesztések nagyságrendjét jól jellemzi, hogy a beruházási program végrehajtását követően az Invitel két kivétellel Magyarország 100 legnagyobb településén jelen lesz közvetlen elérést biztosító technológiával.

 

Az otthonok szolgáltatója vagyunk

A folyamatos tartalmi és minőségi fejlesztéseknek köszönhetően az Invitel tartósan növeli részesedését a vezetékes televízió-szolgáltatások piacán – elsősorban az IPTV-ügyfélszám emelkedik dinamikusan. Széles csatornaválasztékával (csaknem 150 adó a digitális szolgáltatásban) az egyik legteljesebb kínálatot nyújtja, melyen belül kiemelkedik a sportcsatorna-paletta (19 adó), valamint a színes, idegen nyelvű és gyermekeknek szóló választék.

„Legfrissebb kutatásunk is rámutatott arra, hogy amennyiben adottak a minőségi, interaktív televíziózás feltételei, akkor ezt a lehetőséget a tévénézők ki is használják. A felmérések szerint az év végére a háztartások 50 százalékában lesz HD-képes televízió, így folyamatosan nő az igény a nagy felbontásban sugárzott tartalmak iránt. Ügyfeleink több mint harmada már rendszeresen néz HD műsorokat a televízióban. 40 százalékuk – saját bevallása szerint – leginkább a sportcsatornák műsorait követi nagy felbontásban” – mondta Langsteiner Marianne, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese.

Mindezeket figyelembe véve, a jelenlegi és prognosztizálható jövőbeni ügyféligényeket szem előtt tartva az Invitel május 1-jével 26-ra növelte a kínálatában elérhető HD csatornák számát, mellyel Magyarországon pillanatnyilag a legnagyobb választékot nyújtja. Ez a lépés része a lakossági termékportfólió megújításának, melyek előnyeit az ügyfelek május elejétől már kihasználhatják. A vállalat sokat vár megújított csatornakínálatától, amelyet – májusban induló kampányában – új ügyfelei számára három hónapig teljes egészében elérhetővé tesz, még a legkisebb csomag mellé is.

Az új termékkínálat minden elemében az Invitel ügyfeleinek igényeit helyezi a középpontba. A piacon egyedülállóan rugalmas, széles választék tematikus minicsomagokkal kiegészítve személyre is szabható. A Mixer kiegészítő csomaggal például a digitális tévészolgáltatásokkal rendelkezők plusz öt csatornát válogathatnak össze egy 30-as listából a főcsomag kínálata mellé.

Az Invitel azon ügyfelek speciális igényeire is gondol, akiknek nincs lehetőségük, vagy nem kívánnak tévészolgáltatót váltani, illetve tévé-előfizetési szerződést kötni. A vállalat számukra is nyújt minőségi tartalmat ún. OTT szolgáltatás keretében, internet-előfizetéssel és internetképes eszközzel nézhető tartalomszolgáltatás formájában. Az HBO GO és a FilmBox Live így tovább színesíti az Invitel gazdag tévés kínálatát.

 

Új irányok az üzleti megoldásokban

A piaci trendek egyre inkább arra késztetik az infokommunikációs szolgáltatókat, hogy összetett, egységes technológiai megoldásokat, illetve független platformokat nyújtsanak az üzleti felhasználók számára. A nemzetközi tendenciákat követve az Invitel vállalati üzletága a jövőben három kulcsfontosságú területre – all IP hálózat, felhőtechnológiák és egységes ügyféloldali kommunikáció (UC – Unified Communications) – koncentrál. Az all IP hálózat képezi az infrastrukturális hátteret, amelyre építve a társaság felhőalapú technológiával biztosít egységes kommunikációs megoldásokat ügyfelei számára.
Meglévő gerinchálózatának további fejlesztésével az Invitel világszínvonalú, konvergens infrastruktúrát valósít meg, mely egyaránt alkalmas hang-, adat- és videotartalom professzionális továbbítására.

„Az üzleti igények megváltoztak, az ügyfeleknek már nem szegmentált szolgáltatásokra, hanem integrált megoldásokra van szükségük. Így az ICT-szolgáltatások fejlesztési jövőképének egyik kulcseleme az egységes platformon nyújtott kommunikáció. Ezért a továbbiakban az egységes infrastrukturális elemeket, csatornákat és ügyféloldali eszközöket magában foglaló megoldásokra helyezzük a hangsúlyt, és kiemelt figyelmet fordítunk a mobil kliensek fejlesztésére is” – fogalmazott Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója. „Világszerte egyre inkább előtérbe kerül az informatikai biztonság kérdése, ezért társaságunk e téren is támogatni kívánja ügyfeleit. A nemrégiben bevezetett DDoS (Distributed Denial of Service) szolgáltatásunk hatékony védelmet nyújt ügyfeleinknek a túlterheléses támadások esetére” – tette hozzá.

A professzionális ICT-szolgáltatások biztosításának további fontos pillérét képezi, hogy az Invitel stratégiai együttműködéseket alakít ki a legismertebb gyártókkal és fejlesztőkkel. Ennek köszönhetően ötvözheti a saját, Magyarországon található adatközponti erőforrásait partnerei felhőkapacitásával, igazodva az ügyfél számára legjobb ár-érték arányhoz. A világ legjelentősebb szoftvergyártója, a Microsoft SPLA (Service Provider License Agreement) partnereként az Invitel hazánkban elsőként szerzett Cloud OS Network Silver Partner, majd nemrégiben Gold Hosting Partner státuszt, amely minősítések nemcsak hazánkban, hanem Közép-Kelet Európában is egyedülállónak számítanak.

„A vállalati üzletág elmúlt időszakban elnyert néhány projektje jól példázza a kijelölt irányok helyességét. Magyarország számos meghatározó vállalatát támogatjuk teljes körű megoldásainkkal. Újonnan bevezetett DDoS rendszerünknek az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) is bizalmat szavazott, ahol emellett teljes körű hang-, adat- és jelátvitelt biztosítunk több nemzetközi végponttal” – mondta el az operatív főigazgató.

Míg a 2015-ben újra nyitott Las Vegas Casino Sofitel Budapest számára helyi mobilitást támogató, száz feletti végpontú, elosztott telephelyi IP Center megoldást nyújt az Invitel, az MMBF Földgáztároló Zrt.-t az önálló IT-rendszer kialakításában támogatta a vállalat. Az öt volántársaság egyesülésével létrejött Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) pedig szerver kapacitásbérlet nyújtásával, üzemeltetéssel és VPN hálózat kialakításával bízta meg az Invitelt. A vállalat az elmúlt időszakban az energetikai piacon is számos megbízást nyert el, többek között a Dalkia és a GDF Suez számára biztosít professzionális infokommunikációs szolgáltatásokat.

Töltő kép

Kérem várjon!

Hírlevél feliratkozás

Név:
E-mail cím:

1467054913_icon-ios7-arrow-right