{{ getCount}}
LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA
{{ product.title }} +

{{ msg}}

Mire figyeljünk üzleti hangszolgáltatás kiválasztásánál?

Korábban írtunk már róla, milyen üzleti előnyökkel jár az IP telefon szolgáltatás, és arról is, milyen aggodalmak merülhetnek fel vele kapcsolatban. Ezúttal a megoldás kiválasztásának témáját járjuk körül.

Egy vállalat életében ritkán fordul elő, hogy egy új telefonos rendszert kelljen beszerezni, ezért nem feltétlenül áll rendelkezésre egy lista az ilyenkor mérlegelendő kérdésekről. Ebben a posztban összegyűjtöttünk néhány szempontot, hogy ezzel is segítsünk Önnek az optimális megoldás kiválasztásában.

Eljött-e már az idő az átállásra?

Célszerű megvizsgálni, a jelenleg használt rendszerünk hol tart az életciklusában. Ha hamarosan lejár vagy már le is járt a támogatás, akkor várhatóan nőni fognak az üzemeltetési, karbantartási költségek, akár alkatrészhiányra is számíthatunk. Külön érv a váltásra, ha hagyományos (TDM) platformról van szó, mert a gyártók, szolgáltatók a digitális, és egyre inkább felhő alapú megoldások irányába mozdulnak el.

TDM: Time-division multiplexing, azaz időosztásos multiplexelés. Lényege, hogy több kis sebességű forrásból beérkező adatfolyamot egy közös, nagy sebességű csatornán továbbít az időosztás elve alapján. Ezt a technológiát használják a hagyományos telefon rendszerek.

VoIP: Voice over IP, azaz hangátvitel internet protokollal. Ebben a rendszerben a beszélgetés az interneten vagy más, szintén IP alapú adathálózaton folyik. A hang adatcsomagokká konvertálva továbbítódik a hálózaton.

Infrastruktúra, rendelkezésre állás

Feltétlenül tisztázni kell azt is, hogy cégünk hálózata, internet hozzáférése alkalmas -e a fent kitűzött célok megvalósítására. Az IP telefon megfelelő minőségű működéséhez ajánlott a bérelt vonali internet igénybe vétele. A fix sávszélességnek köszönhetően nincs szakadozó vonal, csúszó hang.

Mire figyeljünk üzleti hangszolgáltatás kiválasztásánál? | Invitech Solutions blog

Egyéni kapcsolódások

Fontos kérdés, hogy a lecserélni kívánt hangszolgáltatás integrálva van -e más, üzletileg kritikus alkalmazásokkal, és ugyanezeket a kapcsolatokat hogyan tudjuk kiépíteni az új rendszerben. Ha már az átálláskor tudjuk, hogy a közeljövőben az új rendszerhez illeszkedő fejlesztéseket tervezünk, akkor azok megvalósíthatóságáról is egyeztetni kell.

Költségek összehasonlítása

Magától értetődő, hogy az új megoldástól azt is elvárjuk, hogy költséghatékonyabb legyen, mint a jelenlegi. Ne feledjük, hogy a két költséget csak akkor tudjuk összevetni, ha ismerjük az aktuális hangforgalmunk és a hozzá kapcsolódó költségeink szerkezetét.

Telefonkészülékek cseréje

Ha hagyományos hangmegoldásról IP alapúra állunk át, akkor természetes, hogy új IP telefonokra lesz szükségünk. Ezeket jellemzően a szolgáltató az adott díjcsomagon belül ingyenesen nyújtja számunkra. Ugyanakkor még két digitális rendszer közötti váltás esetén is megeshet, hogy már réginek számító IP készülékeket kompatibilitási okokból újakra kell cserélni. A készülék kiválasztásakor érdemes a funkciókra is fókuszálni, nem csupán márkanév alapján választani, mert a felhasználás módja befolyásolhatja a döntést, hogy mely típus mellett érdemes letennünk a voksunkat.

Beruházás kontra havi költség

Bár az új, felhő alapú modellek lényege, hogy beruházás nélkül, havi díjért vehetünk igénybe jól skálázható és cégünkre szabható szolgáltatásokat, elképzelhető, hogy egyes cégek pénzügyi szabályai beszerzést írnak elő.

Az átállás ütemezése

Ideális esetben egy lépésben célszerű átállni a régi rendszerről az újra. Akadnak azonban cégek, ahol már csak méretből adódóan is csak a több lépcsős váltás reális. Ebben az esetben viszont fel kell készülni rá, hogy az átmeneti időszakban hibrid megoldást kell üzemeltetni.

Munkaerő-szükséglet

IP alapú rendszerre való váltás után csökken a nyomás az üzemeltető csapaton, hiszen a platformot a szolgáltató tartja karban, a felügyeletet pedig egyszerűen, internetes felületen lehet ellátni. Ezzel együtt mindenképpen tervezni kell azzal, hogy az új rendszer üzemeltetéséhez, karbantartásához milyen erőforrásokra lesz szükség.

Biztonság, megfelelés

Számtalan olyan biztonsági, megfelelési szempont merülhet fel, ami valamiért különleges, esetleg csak az adott iparágra vagy adott cégre jellemző. Ilyen lehet a személyes adatok kezelésétől, védelmétől kezdve a hozzáférési jogokon, hangtitkosítási követelményeken, az eszközök fizikai biztonságán át egészen a katasztrófa-elhárítási tervekig számos elvárás. Ezért célszerű minden már működő vagy éppen bevezetni kívánt biztonsági szabályt összegyűjteni, és megvalósíthatóságukról a szolgáltatóval egyeztetni.

Skálázhatóság

Az új megoldás tervezésekor mindenképpen számolni kell azzal, hogy belátható időn belül hogyan fog változni a cég létszáma. Jó hír, hogy a felhőben működő, IP alapú rendszereket remekül lehet skálázni, így akár rendszeres, vagy szezonális létszámingadozást is tudnak kezelni.

Mobilitás

Amennyire lehet, azt is célszerű előre megbecsülni, hogy a közeljövőben milyen arányban növekszik majd a mobil dolgozók száma, és az ő kiszolgálásuk milyen új igényeket vethet fel a rendszer működését illetően.

Ha ezeket a szempontokat mind sorra vesszük, és szükség esetén egyeztetjük őket a potenciális szolgáltatóval, akkor megalapozott döntést hozhatunk az átállásról.

Díjmentes tanulmány: A vezetékes okostelefon
Töltse le az IDC nemzetközi piackutató cég tanulmányát és ismerje meg az IP-alapú üzleti telefóniában rejlő új távlatokat!