Üzleti internet: 3 dolog, ami biztos pénzkidobás

Szakember bevonása nélkül akár olyan döntést is hozhat a cégvezetés, ami felesleges kiadásokat okoz

Az a célkitűzés meglehetősen egyszerűnek tűnik, hogy a cégnek legyen stabil, megbízható és gyors internethozzáférése. Valójában nem feltétlenül az, hiszen a cég méretétől, tevékenységétől, telephelyeinek számától, a mobilitási igénytől függően összetett is lehet a feladat. Szakember bevonása nélkül akár olyan döntést is hozhat a cégvezetés, ami felesleges kiadásokat okoz. Íme néhány lehetséges példa.

Túl- vagy alulméretezés

A kapacitás tervezésekor számos szempontot figyelembe kell venni. Ilyen például a szükséges sávszélesség, a hálózati végpontok száma stb.

Ezek megállapításához fontos meghatározni az internetet érintő tevékenységeket, munkafolyamatokat, figyelembe venni a szezonalitást.

Például nem mindegy, hogy csak a munkatársaknak kell hozzáférniük a hálózathoz, vagy a cég üzemeltet olyan online szolgáltatást, amit ügyfelek használnak. Vannak-e nagyobb terhelést jelentő időszakok, mint például a kereskedelemben az év vége.

Az is számít, milyen mértékben kapcsolódnak céges vagy saját mobil eszközökkel a hálózatra a munkatársak és az ügyfelek – és még sorolhatnánk.

Ha egy cég megspórolja ezt a munkát, és biztos, ami biztos alapon nagy kapacitásokat vásárol, akkor hónapról hónapra pénzt dob ki az ablakon, mivel a felesleges, kihasználatlan erőforrásokért is fizet.

Ugyanakkor az alultervezés is megbosszulhatja magát, mert az elégtelen kapacitások viszont akadályozzák a munkát, ami belátható időn belül üzleti károkat okoz a vállalatnak.

Korlátlan használat

Ha sikerült kialakítani a megfelelő kapacitású rendszert, az is pazarláshoz vezethet, ha nem hatékonyan használjuk.

Szabályozás hiányában megtörténhet, hogy a munkatársak olyan mértékben neteznek nem céges célokból, ami már érezhető mértékben leterheli a sávszélességet.

Ezért a rendszer használatát célszerű nem csak írásban rögzített szabályok, de technikai megoldások –különféle szűrők, korlátozások – alkalmazásával menedzselni.

Elhanyagolt biztonság

Az is biztos pénzkidobáshoz vezet, ha nem költünk a megfelelő biztonsági megoldásokra.

Ugyanis egy váratlanul fellépő incidens esetén a károk elhárítása sokkal többe fog kerülni, mint egy jól működő biztonsági rendszer fenntartása.

Elég belegondolni abba, hogy egy illetéktelen behatolás esetén akár olyan szenzitív adatok is sérülhetnek, amelyek hiánya ellehetetleníti a működést.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a belső fenyegetettség nagyobb veszélyt rejt magában, mint a külső támadások, hiszen egy olyan munkatárs, aki már eleve a védelmi rendszeren belül van, nagyobb károkat tud okozni.

Ezért mindenképpen áldozni kell arra, hogy megfelelő legyen a felhasználói profilok, a hozzáférések, jogosultsági szintek menedzselése, továbbá a munkatársak képzése, motiválása.

 

Ajánlott bejegyzések:

Hogyan válasszunk üzleti internetet?