{{ getCount}}
LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA
{{ product.title }} +

{{ msg}}

Otthoni munka a céges hálózaton

Amikor váratlanul, felkészülés nélkül egy teljes cégnek otthoni munkára kell átállnia, az bizony sok szempontból informatikai rémálom lehet. 
Mindjárt az első kérdés, hogy a munkatársak a céges vagy saját laptopjukról fognak dolgozni. Ennek függvénye lehet ugyanis, hogy mennyi és milyen beállítást kell elvégezni, illetve milyen szoftvert kell telepíteni ahhoz, hogy munka zökkenőmentesen mehessen tovább. 

Gondolni kell a céges hálózat, szerverek, fájlok elérhetőségére, a biztonságos beléptetésre, a megfelelő jogosultságokra, a belső és külső kommunikációra, közös naptárakra, tennivaló-listákra, a dokumentumok megosztására és online közös munkára, CRM vagy vállalatirányítási rendszerekre. Sőt, a távmunka miatt megnövekedett adatforgalom kezelésére is.

Ha egy cég eddig nem foglalkozott a felhőbe költözéssel, akkor a fentiek megoldása rengeteg munkát jelenthet egyszerre, és egyes dolgokat csak nehezen, vagy csak nem hatékony módon lehet megoldani.


Ha viszont a vállalkozás már korábban is felhő- és távmunka fókusszal fejlesztette rendszereit, az átállás sokkal zökkenőmentesebb lehet.

Amennyiben a cég felkészült arra, hogy munkatársainak egy része bárhonnan tudjon dolgozni, akár saját eszközét használva is, akkor a cégnél a tömeges távmunkára váltással nem minőségi, hanem csak mennyiségi változás történik. Ebben az esetben leginkább csak az adatforgalom, a terhelés változása jelent kihívást.
Ráadásul, ilyenkor a folyamatok nem csak a cégen belül változnak meg. Mivel az ügyfelek sem mozdulhatnak ki, a velük folytatott kommunikáció és a nekik nyújtott szolgáltatások is extra erőforrások bevonását igényelhetik. Ha a cég például saját webáruházán keresztül értékesít, az most megnövekedett forgalmat realizálhat, ezért a terhelés két oldalról is nő egyszerre.


Ez a váratlan, kényszerű váltás is bizonyítja, hogy a felhő alapú, jól skálázható működésre bármikor szükség lehet a munka folytonosságának biztosítása érdekében. Ezért aki eddig nem tette meg, annak most mindenképpen érdemes ebbe az irányba tovább lépnie.


Ha a cég rendszere egy adatközpontban, a felhőben üzemel, akkor a szolgáltató számos egyéb módon tudja támogatni a munkát. Ezek közül az egyik legfontosabb lehetőség a biztonság, az illetéktelen behatolók elleni védelemtől kezdve a katasztrófatűrő adatmentésen keresztül a jogosultságok kezeléséig.

Célszerű virtuális szervereket használni a felhőben, amelyeket gyakorlatilag nagyon rövid átfutási idővel, beruházás nélkül, havi díjért igénybe lehet venni. Ezek teljesítménye tetszés szerint skálázható mindkét irányba, és a hónap végén csak azt a teljesítmény kell kifizetni, amit a cég ténylegesen igénybe vett. Az internet hozzáférés sávszélességét illetően is létezik hasonló logikájú megoldás, amelynél egy nagyobb csomagra szerződés nélkül is lehet magasabb adatforgalmat lebonyolítani, akár időszakosan is.

Az Invitech még ennél is többet nyújt: integrálta egymással a digitális, felhő alapú hang- és videóhívást nyújtó technológiáját a távoli csapatmunkát támogató Microsoft Teams szoftverrel. Ennek következtében a munkatársak nem csak együttműködhetnek közös dokumentumokon, illetve közös chatet és naptárat használhatnak, de akár több résztvevős videó- és hanghívásokat indíthatnak – mindezt pontosan ugyanúgy, mintha a munkahelyükön ülnének.
Egy így felépített rendszer valóban bármikor, bárhonnan elérhető, és még tömeges távmunka esetén is zökkenőmentes ügymenetet biztosít.