Microsoft Teams az Invitech kínálatában

Hogyan és mivel segíthetik elő a vállalati kommunikációt a KKV-szektorban a Teams kommunikációs lehetőségei?

A Microsoft átalakítja a 21. századi munkavégzést: nem termékeket kínál a digitális feladatok ellátáshoz, hanem felhőalapú szolgáltatáskörnyezetével holisztikus megoldást nyújt a vállalkozásoknak.

A Microsoft fejlesztette alkalmazásokon túl ebbe a csomagba tartozik a SharePoint és a OneDrive, az Azure alapú felhasználókezelés, a Defender-alapú végpontvédelem – és a sor még sokáig folytatható.

Tulajdonképpen a vállalati igényeket teljes mértékben lefedni képes, igény szerint összeválogatható csomagot kapnak az ügyfelek, legyenek akár a nagyvállalati szegmens szereplői, akár KKV méretű vállalkozások. Nem mindegy azonban, milyen módon próbálják meg szükségleteiket kielégíteni. Míg az enterprise ügyfelek többnyire felkészültnek és ebben a tekintetben tudatosnak számítanak, a kis- és közepes vállalati szegmens alján, különösen az 5-15 fős mikrovállalkozások szintjén teljes más megközelítésre van szükség.

Kihívások

A KKV piac nagyon töredezett – ez nem csupán hazai sajátosság; a keleteurópai és a balkáni régiókban egyaránt hasonló a helyzet. Emellett a szegmens szereplői jelentős mértékben hasonló IT-attitűdöt mutatnak a lakossági felhasználókkal. Többnyire nincsenek tisztában a felhőalapú ökoszisztéma előnyeivel, sem a hozzá kapcsolódó terméktámogatási modellel (holott erősen támaszkodnának rá). A nagyvállalatokkal szemben komoly hangsúlyt kell helyezni ezen információk átadására a KKV-k esetében.

Éppen ezért kulcsfontosságú az ügyfélbázis viselkedésének, felkészültségének felmérése és ismerete. Enélkül a szegmensben csak korlátozottan lehet sikereket elérni. Önmagában, bármennyire is tőkeerős, a Microsoft nem képes a piac mindenre kiterjedő kiszolgálására. Termékeinek és szolgáltatásainak KKV-k körében történő terjesztéséhez indirekt disztribúciós modellt alkalmazva helyi partnereket választ a redmondi óriásvállalat. Az olyan szolgáltatók, mint amilyen a regisztrált prémium partnerként számon tartott Invitech, rendelkeznek azzal a helyi/regionális ismerettel és beágyazottsággal, amivel elérhetővé válnak a lokális KKV szereplők a Microsoft termékei és szolgáltatásai számára.

A fentieken túl kihívást jelentenek a valódi alternatívát kínáló, ingyenesen elérhető megoldások. Különösen a kezdő vállalkozások esetében fontos a beruházási (és lehetőleg a működési) költségek alacsonyan tartása, amit a startupok egy része csak az informatikai jellegű kiadások minimumra szorításával tud elérni. A Gmail, a Libreoffice és hasonló, bizonyos korlátok között ingyenesen hozzáférhető termékek és szolgáltatások azonban hiába rugalmasok, skálázhatók, nélkülözik azt a magas szintű terméktámogatási hátteret, amit a fizetős megoldások nyújtanak. Különösen igaz a fenti megállapítás a (hangalapú) kommunikáció terén, pedig ezek nélkül még ma sem képzelhető el egy szervezet működése.

Teams Connect

A voice szolgáltatás a távközlési cégek termékpalettájának egyik legpatinásabb eleme, ugyanakkor már több évtizede nagy kihívással néz szembe. Az OTT (over the top), vagyis az IP-alapú és az interneten továbbított hangalapú beszélgetések komoly konkurenciát támasztanak a hagyományos távközlési vállalatok szolgáltatásainak. Utóbbiak – ellenérdekeltségükből adódóan - gyakorlatilag csak követik a technológiai váltást, az az IT-piac olyan komoly versenyzőihez társul, mint amilyen a Facebook (Messenger), az Apple (FaceTime), a Rakuten (Viber) vagy a Microsoft (Skype, Teams).

A Lync és a Skype for Business természetes utódjaként a Microsoft Teams kifejezetten a vállalati (és az oktatási) szféra igényeire szabva jött létre. Rendelkezik például jelenlétkezeléssel (presence), vagyis nyomon követhető a felhasználók aktuális foglaltsági állapota. Pár kattintással, akár ad-hoc módon hozhatók létre csoportok/csapatok, az adott tevékenységhez szükséges kollégák egységbe szervezésére – rendszergazdai felügyelet vagy támogatás nélkül.

Nem nélkülözi az azonnali üzenetküldési funkciókat, olyan gazdag funkcionalitás mellett, mint állományok csatolása, értekezletek létrehozása és ütemezése, vagy akár egyéb appok (Power BI, Azure Boards, Youtube stb.) bevonása. Természetesen képes VoIP-kommunikációra, akár több száz résztvevővel zajló, élő képpel támogatott konferenciák ugyancsak tarthatók vele. Feliratozási képessége az idén nyáron bővült a magyar nyelvvel.

Integrált a SharePointtal, és számos extra képességgel bír, mint például a képernyőmegosztás. A júliusban általánosan elérhetővé vált Teams Connect révén pedig egyszerűbbé válik az adott szervezeten kívüli felhasználókkal való együttműködés. Szervezeteken átnyúló csoportmunkát kínál, szóljon az akár állományszerkesztésről és –megosztásról, értekezletek szervezéséről vagy alkalmazások használatáról.

Mindemellett fontos hidat képezhet a klasszikus távközlési szolgáltatás és a modern OTT között. Egyfajta hibrid megoldásként egyetlen alkalmazásba sűríti a két világot: igény szerint lehetővé válik felhasználóhoz rendelhető telefonszámmal a hagyományos hívások kezdeményezése és fogadása. Így többé nem függenek a cégek a hagyományos távközlési szolgáltatóktól és eszközgyártóktól.

CÍMKÉK: