Budapest Bank: adatbiztonság a maximumon

„Nagyon örülök, hogy egy olyan adatközpontot sikerült kialakítanunk, amely minden tekintetben megfelel az elvárt biztonsági követelményeknek, és stabil alapja a Budapest Bank üzletmenetének.”

Kelemen Bálint, a Budapest Bank IT igazgatója
 

Speciális IT igények a bankszektorban

A pénzügyi szektor szereplőinek kulcsfontosságú az infokommunikációs rendszerek megbízható működése, ezen belül az IT-biztonság, illetve a redundancia, amelynek köszönhetően váratlan szolgáltatás-kiesés esetén is biztosítható az üzletfolytonosság. Az utóbbi években folyamatosan nő a bizalom az olyan informatikai szolgáltatók iránt, akik a legmagasabb szintű biztonsági követelményeknek is megfelelő körülményeket tudják garantálni megbízójuknak. Így nem meglepő, hogy egyre több bank külső szerverteremben helyezi el tartalék-adatközpontját, lényegében adatvagyonát. A Budapest Bank is így járt el, és a pénzintézet rendkívül szigorú előírásainak az Invitel Csoporthoz tartozó Invitech Solutions felelt meg a legjobban.

„Egy bank működésének alapja a stabil, megbízható informatikai infrastruktúra. A 2014 decemberében kiírt tenderünk során is ez volt az egyik legfontosabb szempont, amellett, hogy a szolgáltatónak a kiírásban szereplő nemzetközi elvárásoknak is meg kellett felelnie. A megbízást végül az Invitel nyerte el, mivel a tenderen mind szakmailag, mind a kivitelezési képességét tekintve teljesítette az elvárásokat. Nagyon örülök, hogy egy olyan adatközpontot sikerült kialakítanunk, amely minden tekintetben megfelel az elvárt biztonsági követelményeknek, és stabil alapja a Budapest Bank üzletmenetének” – foglalta össze indokait Kelemen Bálint, a Budapest Bank IT igazgatója a pénzintézet tartalék-adatközpontjának kijelölése kapcsán.

 

Egyedi, különleges elvárásoknak is megfelel a szerverterem

Az Invitech Solutions 2015 második felére alakította ki a Budapest Bank számára azt a termet, amelyet egészen az alapoktól kezdve úgy épített ki, hogy az megfeleljen a legmagasabb, nemzetközi szintű sztenderdeknek. Ennek megfelelően többek között az energiahatékonysági elvárások is kiemelt figyelmet kaptak. A szerverközpont energiaellátását és a speciális klímarendszerrel megoldott hűtését több forrásból, illetve kellő tartalékkal biztosítják a szakemberek. Az Invitech Solutions adatközpontjának megbízhatóságára jellemző, hogy 2009-es megnyitása óta a létesítményben, ügyfeleket érintő alap infrastrukturális szolgáltatás-kiesés nem volt.

A több száz számítástechnikai eszköz számára kialakított terem 4 hónap alatt készült el, a teljes gépterem költöztetése pedig 24 óra alatt zajlott le különleges biztonsági intézkedések mellett, az Invitech Solutions aktív közreműködésével. A szervereket és az eszközöket egy több mint 60 fős csapat 7 fordulóban költöztette, 3 nagykapacitású tehergépjárművel. A szállításnál számos egyedi követelmény merült fel, volt olyan gyártó, aki az adott eszköz szállítási dőlésszögét is előírta. A költözéssel egy időben kiépült a gépterem teljes, 14 kilométeres réz- és optikai hálózata is. Az Invitech Solutions szakemberei nagy rutinnal kezelik a speciális igényű adatközpontok kialakításával és a szerverek átköltöztetésével kapcsolatos feladatokat is, és immár nehezen képzelhető el olyan elvárás, amelynek a társaság ne tudna maximálisan eleget tenni.

Töltő kép

Kérem várjon!

1467054913_icon-ios7-arrow-right